Alla inlägg under maj 2008

...

Av sanna nylander - 29 maj 2008 23:03


blah. skit att vi måste lämna igen skoldatorerna imorgon, hur ska jag klara det. ska åka till mamma och pappa och låna en bärbar där imorgon om det finns över.


stressig vecka och ingen tid för att skriva blogg =p ingen ork eller lust heller. nu är sommaren (typ) här och då har man annat för sig.


blir nog en lugn helg med jobb på lördag. ska inte säga mer för man vet aldrig vad som händer.

Av sanna nylander - 22 maj 2008 10:28


ny dag, nya tag..


har frisör hela dagen och jag har inte fått någonting gjort alls.. känner inte för att göra något. imorgon har jag permanent prov och allmänt i frisör. sedan så är man ledig efter.. ska åka till farmor då tror jag och hjälpa henne med håret.


i helgen så får man se vad som händer, får bli en överaskning. jillan är i el stockholmo men kommer förmodligen hem imorgon och det skulle vara nice ;) kanske blir en helg med den pullan.


suttit och kollat lite på pro-ana bloggar, som de så fint kallar det. det är tjejer som skriver om sin anorexi, på ett uppmuntrande sätt till andra tjejer. jag tycker det är fruktansvärt att människor kan bli så sjuka i huvudet och jag tycker att de behöver hjälp omgående!

Av sanna nylander - 21 maj 2008 13:24


vilken fantasifull rubrik va? var självaste jenfa själv som skrev den. fick klagomål på att jag aldrig uppdaterar bloggen så måste väll ta och göra det då.


i fredags så var jag på red rock och kikade på en massa band, skulle vara nykter men kunde inte hålla mig så det blev till att dricka då. blev en sväng på stan och sedan max såklart. sedan så åkte vi hem och sov så gott.


i lördags så jobbade jag på dagen. gjorde en studentuppsättning som blev great inkl. sminkning. på kvällen blev det lugnt och lite packning.


på söndag morgon bar det av till stockholm blev minibuss med alla tjejerna. vindunken var framme och en massa skratt. i stockholm så gick vi en sväng på stan men det var så dåligt väder så vi gick till hotellet och drack mer vin. på kvällen gick på vi på friday´s och käkade. förrätt var så klart jalapeno bollar med ost, min och linas specialite ;) sedan blev det en fet biff med massa gott till middag. och en strawberry daquiri mums!

på måndan var vi på kursen och jag lärde mig hur mycket som helst. blev japanskt till lunch och sedan fick vi färgmodeller. var grymt kul!

vi var så trött i bilen hem när vi hållit igång så länge. somnade som en stock väl hemma.


igår så var det skola och vi stressade klart med vår idrottsredovisning, också fick vi inte ens redovisa =p


idag så har jag gjort en permanent och det blev väldigt fint, kände mig nöjd. jag slutar snart personlig försäljning lektionen och ska till åsa vid tre och färga hennes botten. ikväll ska jag på yoga om jag orkar det.. man vet aldrig med mig.


nu ska jag snart springa och ringa tillbaka och se hur det blir med allt.. förväntansfull som få.

Av sanna nylander - 16 maj 2008 09:24


sitter på skolan och är hungrig och trött. har inte ätit frukost, måste köpa mig något i cafét nu på rasten. idag är det fredag och det känns så himla bra. helg, men blir inte så lugn helg för mig. idag så ska jag handla efter skolan och sedan hem och greja lite.klockan nio ska jag på red rock och kolla på lite band. blir dock en nykter kväll för mig =)


imorgon så jobbar jag 9-15 och sedan vet man aldrig vad som händer.. om vädret tillåter så kanske det blir grillning.


på söndag morgon klockan 10 så går tåget av till stockholm, vi är framme klockan 2 och då blir det shopping. på kvällen ska vi åka iväg med en båt och käka middag. klockan 9 på måndag så börjar klippkursen och det ska bli så kul =) ska bli underbart att få komma iväg.. i stockholm, om det finns tid över, så ska jag se till att ta mig upp på söder och göra en sak som blir ett stort steg för mig. känns som det kommer att gå vägen, hoppas hoppas =)


ett steg i taget..

Av sanna nylander - 14 maj 2008 22:19


vilka dagar, har inte haft tid över för detta men har hänt en heeel del. skola, jobb, krogen, födelsedagar, shopping, gesäll-modell och en massa mer. orkar inte skriva något mer ingående om det men förändringens tider är på väg.. sommaren. jag hoppas på det bästa nånsin.


ikväll har jillis varit på besök och det var niiiiiice som fan, saknad liten prupp.

Av sanna nylander - 7 maj 2008 21:26


för ett blogginlägg ;) var ett tag sen nu, har bara inte haft ork eller lust till det. just nu sitter jag iallafall ute på inglasade altanen och slappar. vräker i mig godis, som jag förövrigt inte ätit på nån månad. så nu var jag värd det ;) joel stökar förfullt i köket med att sätta upp vårt nya köksbord och det ser nice ut. ska bli såå skönt när allt detta är klart. så man kan laga mat och äta riktigt.


det börjar bli mycket nu i skolan, men snart är det sommarlov så då är det ju över för ett tag. de senaste dagarna har det varit skola, jobb, arbete hemma och bara avslappning. har inte gjort någonting speciellt förutom någon lite tripp på ikea och så.

resten av veckan så ska jag jobba lite, gå i skolan och grejja här hemma.


det är mycket snack om nästa år på skolan och alla kurser som vi ska ha. det ser ut att bli ett väldigt nice år för mig. vårterminens schema blir två heldagar med frisör på skolan, två hel dagar på apu, en halv dag med kärnämne och en halv ledig dag. alltså har jag en riktig lektion i veckan under ett halv år. jag längtar.. snart är detta över och då börjar det vuxnalivet med jobb och allt. känns så främmande men ändå så skrämmande nära. ska bli så himla skönt att få tjäna pengar men också rätt jobbigt tror jag, om man jämför med hur man har det nu. känner att man måste ta vara på nästa år med  och framförallt denna sommar. mitt sista sommarlov.. låter hemskt. snart är det time för att bli vuxen och inga mer slappa dagar på stan med tjejerna och långa luncher på coffee house.

may

Av sanna nylander - 2 maj 2008 09:03


herregud vad skönt det är att vara ledig!

ligger i soffan med duntäcket och datorn i högsta hugg.


på dagen i onsdags så färgade jag lilla sötvickys hår, avfärgning och infärg =) sedan skyndade vi oss till coffee house och käkade, det blev så klart en panini för mig. vi satt ute i solskenet med filtar och myste. det var jag jennifer vicky linnea och ronia. sedan blev det en snabbis på stan, jag köpte ett fint linne på gina tricot.

vi gick till bilen och hämtade upp joel, sedan åkte vi ut till njurunda. vi handlade mat och virke, sedan åkte vi hem och gjorde oss iordning. allt gick verkligen åt helvete för mig.. skivorna jag brände blev det kaos med. jag lockade jennifers hår med plattången och precis då hon skulle locka mitt, på sekunden, så började plattången gnistra och exploderade. så jävla typiskt, men då slängde jag i värmespolarna i håret och tänkte att det skulle bli kanon. tror ni det gick som jag ville? knappast. håret var typ platt. jag var arg som fan och gav upp.


jag hade iallafall på mig snygg linnet från ginatricot, pumpsen från weekday, vita shortsen från hm och svarta strumpbyxor.


tillslut kom linnea och niklas och vi åkte in till ronia. där hade vi rätt skoj, med vårat grillade góa älgkött och mina soft ice-drink groggar.

vi åkte sedan hem till alex och sedan ner på stan. vi gick aldrig in på krogen utan vi träffade mamma och pappa som var rätt så rund under fötterna =p det blev iaf pizza och taxi hem då. sedan stupade vi ner i sängen efter en lång kväll..


igår så låg vi i soffan och slappade hela dagen med hemmagjorda hamburgare. sedan så åkte vi på restaurang knuten och frossade i deras goda pizza ;) fick undan lite här hemma efter det och sedan blev det sängen.


imorse så skjutsade jag joel på jobbet och nu sitter jag här =p sitter och planerar vad jag ska köpa på birsta idag. jag och joel ska åka ut när han slutar.. ska köpa en massa grejer till huset, små saker. också tänkte vi köpa tapeter till köket och en gasolgrill =D vi ska handla där ute och sedan ska vi hem och inviga grillen med vitlöksmarinerat älgkött. mums!


är ledig tills på måndag och känns underbart, första gången sen i somras som jag har ledigt så här många dagar i rad.. 4 ½ dag i rad =D yes!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards