Alla inlägg under december 2007

Av sanna nylander - 27 december 2007 08:11

sitter hemma och käkar frukost, ska på jobbet strax.. jobbigt när man varit ledig ett tag nu =p

i jul har jag ätit en massa och bara slappat. fått en massa fina paket (se lista nedan) och umgåtts med min familj.

jag var på stan igår med joel och johan, första ikea och sedan stan. jag sprang iväg ett tag och plockade ögonbrynen så nu är dom fin till nyår =)

nyårsfirandet blir antagligen i nolby i jonnys hus. blir det lite biljard, karaoke och en massa =)


julklappar


jag:

vita tofflor (fryser så mycket om fötterna ;p)

vit, stor halsduk

köksredskap i mängder

parfym Be Delicious

"smyckes-hand"

mjukis kläder

svarta krukor

vit mjuk filt

presentkort på make up store

kok bok

ljushållare


joel:

svarta tofflor

skoter och snowboard kläder

skiva

wax

wax-hårspray

sprit

slips

täckbyxor

tröjor

handduk

underkläder

strumpor


tillsammans:

matberedare

dammsugare

kaffebryggare

massor av pengar

ikea presentkort

godis

karaoke

matte

hårddisk 500 gb

ljushållare i mängder

råttfälla (haha)

nyckelskåp

väggklocka

kort på natalie

coola glas

wokpanna

m.m


det vi bestämt att vi ska köpa för pengarna vi fått är:

hemmabioanläggning

kamera

brödrost


vi tänkte också köpa playstation 3, men tror det får va.. vi har ju wii =)

får se om det blir ett matsals bord med ett vitrinskåp, skoter grejer, pengar till renovering eller att vi helt enkelt sparar =)


tack allihopa för alla julklappar och julhälsningar!

Av sanna nylander - 18 december 2007 07:25

snart jobb, phewf! vill bara sova.

sitter och käkar lite och lyssnar på musik. en ganska bra dag idag för jag slutar runt ett =) ska ner en sväng på stan och sedan ska jag åka hem till farmor med joel, vi ska baka lite ^^ och joel ska koppla in deras nya toalett och handfat.

nu är det bara sex dagar kvar.

cya!

Av sanna nylander - 15 december 2007 16:39

vilken vecka!

praktik som vanligt, jätte kul =)

i torsdags så var jag på fotbollsturnering med skolan och mina kära klasskompisar. gick väll sisådär men det var roligt =)

sedan så hade jag uppkörning, och jag klarade det =D såå himla skönt att ha körkortet. så det blev en väldigt rolig torsdag =)

efter uppkörningen så åkte vi hem till mamma och käkade kinamat.

igår så skulle vi ut till mia, matte och natalie. men när vi var på väg dit, efter att vi hälsat på hos jonny, så small mammas bil till på e4an och jag fick punktering. joel bytte däck och upptäckte att något tog i däcket och det gick inte att köra. mamma kom och vi fick stå där i nå timmar och vänta på bärgning och när dom kom så sa dom att det var fjädringen på bilen som pajjat och skurit sönder däcket. det var tydligen rätt vanligt på dom bilarna. så det blev en väldigt "dramatisk" första gångs körning.

idag så har vi varit på birsta och nu håller vi på att göra oss iordning för vi ska till farmor och fira hennes, hon fyller nämligen 70 år =) grattis farmor!

imrogon täntke vi försöka hinna ut till mia mattias och natalie och sedan till nora för att ha "lilla julafton" där hos joels farmor och farfar =)

Av sanna nylander - 9 december 2007 22:07

är inte så aktiv nu på bloggen =p ska försöka bli bättre.

i veckan så har jag varit å praktik och annars har det inte hänt så himla mycket. syrran fyllde år i torsdags så då grattade man henne =)

i fredags var jag och joel hemma hos mamma och kikade på idol finalen, jag blev så jävla less när marie picasso vann. hon är sååå tråkig. amanda och daniel var bäst.

igår så var jag och handlade julklappar på dagen och sedan så var jag ut med joel och två av hans jobbkompisar och käkade på olearys. jag tog oxfilé med tigerräkor på spätt, strips och hot bearnaise sås. mums!

vi satt där fram till 1 ungefär och sedan gick vi in en sväng på coppers (eller bk som det nu heter).

åkte hem vid tre, fick skjuts hem av simon. trevlig kväll.

idag har vi/jag städat och grejat hemma, men vi började dagen imorse med att mysa i soffan och kika på film.

sedan kom jonny och annemarie. vi käkade och satt upp lite väggplattor i biorummet =)

nu sitter jag och lägger in lite fräsch musik på min ipod, skönt att ha på morgonen när man åker på jobbet.

nu ropar joel att han ska sussa så jag ska springa upp jag med.

god natt =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards