Alla inlägg under september 2007

Av sanna nylander - 28 september 2007 12:50

im in heaven when you kiss me.

slutar nu, äntligen fredag. så less!

Av sanna nylander - 26 september 2007 13:55

vem har tagit min kexchoklad, vem har tagit min gooooobit?

sitter på småföretagarlektionen, det suger som vanligt.

äter kexchoklad och mår gött. ska ut till huset sedan och börja flytta in lite i köket medans joel och jonny gör klart vardagsrummet och sovrummet och jobbar lite på hallen. imorgon börjar vi flytta in möbler.

på lördag fyller johan 18 år ska man fira honom =)

är inte på skriv humör, är på godishumör.

tack och bock!

Av sanna nylander - 24 september 2007 08:28

wish it was sunday.

sitter på arbetsmiljö och säkerhet lektionen, läser om ergonomi.

var sjuk både torsdag och fredag, fortfarande inte helt kry.

joel fyllde 21 år i lördags. började med att vi gick in och sjöng för honom i njurunda när han sov. han fick en "byrå" och stol till som han önskat sig av mig och ett stort verktygsset som han också önskat sig av mamma pappa och ungarna. jag var fortfarande dålig men vi var ändå i huset och tapetserade lite. sedan åkte vi till sidsjön där joels släkt var. vi firade honom där, han fick en massa fina presenter och sedan åkte vi till njurunda igen där elin richie och emilia var. han fick en jäger av dom. vi stannade och sov över där. igår morse åkte vi på byggmax och köpte golv och byggmaterial. sedan åkte vi till huset och grejade. nu är köket och toaletten klar. fattas 3 våder tapet i vardagsrummet och sedan är det klart. ska måla garderoberna i sovrummet så är det också klart. vi har byggt igen väggen i hallen så nu ska vi måla och jämna ut väggen där. sedan är det bara att sätta igång och lägga golv och tapetsera där =)

efter skolan idag så ska vi åka och köpa mer byggmaterial, och sen ska vi ut till huset och fortsätta. blir så himla fint!

nu ska jag svara på lite frågor..

Av sanna nylander - 19 september 2007 12:51

jag hatar småföretagande och hästgalningen i den klassen.

har vräkt i mig godis och negerboll hela lunchrasten, jag spricker.

är så himla spysjuk med. 

vill hem!

Av sanna nylander - 19 september 2007 08:46

onsdag morgon, tröttare än jag någonsin varit. är egentligen sjuk, men måste på skolan för annars missar man så himla mycket. sitter och väntar på frisör lektionen.

igår var jag på gympan, som jag trodde skulle vara i kuben. kom dit, och ingen var där. sedan kom vicki och då fick vi reda på av anna att vi skulle vara i hamnträdgården. då fick joel hämta mig, när vi åkte förbi busshållplatsen så såg jag ronia. så då vände vi och plockade upp henne och sedan bar det av till hamnträdgården. blev brännboll där i kylan, brr. iskallt!

sedan gick jag till mia en sväng och sedan jobbade jag på salongen.

joel kom och hämtade mig när han slutat också åkte vi och hämtade ploppen, sedan åkte vi till vattjom och kollade på en bil som vi ska köpa idag. vi åker och köper den efter joel's jobb idag.

ikväll ska vi vara i huset óch fortsätta grejja.. läääängtar tills det är klart!

på lördag fyller joel hela 21 år, han börjar bli gammal nu. har ingen aning om vad jag ska köpa till honom men något kommer jag väll att komma på =)

skrev in mig på körskolan i måndags också, är helpeppad nu. bara två månader kvar!

skriver mer sedan, ska gå upp till salongen nu.

Av sanna nylander - 17 september 2007 08:03

hej du rock idol!

i helgen har vi jobbat med huset heeela tiden och det blir så fint =)

har målat taket i vardagsrummet, rivit väggen, satt på skyddspapp i sovrummet och jag har börjat målat insidan på skåpluckorna. ikväll så ska joel måla vardagsrummet's alkov, sovrummet och köket.. om han hinner =p

vi ska lägga ett mörkt kastanjefärgat golv i film hörnan med ljusa väggar och någon cool fondvägg. i hallen blir det svart/grått klinker med ljusa väggar. i vardagsrummet blir det beige/brun/silver randiga väggar och ljust i alkoven med parkettgolvet som är. i köket blir det beige/ljusa väggar. i sovrummet blir det ljusa väggar med trägolvet som är. blir så himla fint!

jag är hemma från skolan idag för jag mår inge bra, så tråkigt att måsta bli sjuk nu. jag ska försöka hinna med att gå in på körskolan med pappa någon dag här och skriva in mig =) är så mycket att göra nu så jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med mig, men det löser sig.

en sak är iallafall säker och det är att jag älskar dig joel!

Av sanna nylander - 14 september 2007 08:46

timbaland - apologize (feat. one republic)


äntligen är det fredag. verkligen efterlängtat!

igår så fick vi sluta tidigare för vi var så snabba så då gick jag hem. hemma så var jonny, johan och pollackerna och fixade med huset och tömde dieseltanken, jag klippte gräsmattan. sedan gjorde vi några ärenden och efter det åkte vi till njurunda. då var jag så himla hungrig så jag höll på att dö, kastade i mig pannkakor  mums!

vi åkte till huset och visade insidan för mamma oskar och isabelle. känns verkligen jätte bra allting. vi drog i mattan i hallen för att kolla om det är trägolv under, och det var det i ena delen iallafall. tror det är det i hela hallen, det skulle vara helt suveränt.

efter det så åkte vi hem och jag färgade isabelle och mamma, och jag klippte sedan isabelle.

vi såg på idol och sedan åkte vi hem till lägenheten. var så trött vid det laget så jag gick och la mig direkt.


jag sitter på frisörlektion nu och skriver, mår så jävla dåligt och har sån huvudvärk. funderar på att gå hem efter den här lektionen. måste packa lite grejer och åka på FRESKS och handla färg. efter det så åker vi till njurunda och käkar och börjar greja med huset. ska göra det hela helgen =)

bara jag inte blir sjuk nu, det bådar inte gott.

Av sanna nylander - 13 september 2007 08:49

 apologize.

igår så var det skola hela dan. på förmiddan hade vi frisörteknik, satt och skrev hela tiden. sedan så var det skit go lunch och efter det hade vi små företagande, det suger.

efter skolan så gick vi hem till mig. det var jag, frida, jennifer, sara och madde. vi fixade oss hemma hos mig och sedan gick vi ner på biteline. det var vi som var hemma hos mig + vikki, ida, anna, anna, linnea och ronia.

vi åt en massa god mat och pratade hela kvällen, var jätte kul.

sedan tog jag och prupparna en taxi hem.

när jag kom hem så la jag mig i soffan och kikade på top model, efter ett tag så kom baby hem från huset och så gick vi och la oss efter top model.


var så himla trött imorse, klev upp kvart över sju. gjorde mig iordning och gick ner på skolan. har haft klippterminologi nu på förmiddan, har rast nu. efter rasten så ska vi upp till salongen och göra ett grupp arbete.

efter lunchen så ska vi klippa i salongen, tror det blir ökande längder.

efter skolan idag så ska vi fixa på majorsgatan, tömma alla grejer från källaren och klippa gräsmattan. sedan så ska vi handla och åka ut till njurunda. jag ska färga isabelle's hår och visa huset på insidan för dom.


i helgen så ska vi måla, dra bort mattan i hallen. rensa bort en massa grejer och ta ut lite av våra grejer. joel var på banken igår och fixade försäkringar och sånt. nästa onsdag så går huset över på joel. kommer bli mycket att göra framöver men det har vi ju igen sen också =)

 på måndag så skriver jag in mig på körskolan och påbörjar min "intensivkurs". ska bli skönt att få det där överstökat.


den 28/9 fyller min mandy 18 år. då ska jag o joel dit på middag och förfest sen ska vi ut. vi blir en massa olika folk, kommer bli jätte kul.

sedan den 29/9 fyller johan 18 år så då ska man fira han också.

Ovido - Quiz & Flashcards