Alla inlägg under oktober 2007

Av sanna nylander - 26 oktober 2007 12:39

åt på max igår, som vanligt =p äter bara skräp mat. sedan åkte vi hem till huset. jag städade toan och joel eldad typ 1000 vedträn ^^ sedan så tappade vi upp ett skumbad och badade, så skönt!

efter det så gick vi och la oss och sov.


hade färgteori prov på förmiddan, gick ganska bra tror jag. lite svåra termer bara. sedan så höll vi på med vårat "make over projekt". varje basgrupp i klassen ahr fått en av frisörlärarna, också ska vi göra en make over av dem.

vi fick anki, det är jätte svårt eftersom hon är så fin redan men vi har en plan ;p

små företagande nu, som vanligt känns det som. har ätit svettig potatismos med varmkorv till lunch, det gick ner.

efter skolan idag så ska jag åka hem med mamma och äta där. sedan kommer joel lite senare. ska vi väll bara ta det lugnt och vila hela kvällen =)

ska kolla på idol iallafall, ikväll tror jag det är låtar med betydellse-tema.

imorgon klockan 12 så ska vi med jonny och kolla på "hans hus" =) tror det är jätte fint!

sedan ska vi väll försöka hinna med och fixa med huset i helgen, så det förhoppningsvis blir klart till min födelsedag som är om 21 dagar =)

Av sanna nylander - 24 oktober 2007 20:20

är i sidsjön =) blev krov och makaroner hos jögge och maria till middag idag. annars har jag bara varit här i sidsjön ikväll. har pratat med ingela (mäklaren) och gjort några teori faser. nu ska vi snart åka, tror kanske att vi ska till jögge och se på film =) 1408 blir det nog. vi får se!

Av sanna nylander - 24 oktober 2007 13:10

har lektion i små företagande nu, så trött på det här nu. ska bli skönt med lov. blir väll inte så mycket vila men man slipper ju iallafall skolarbetet.


igår morse då jag klev upp så stod jag och gjorde ordning mig på toan, då höde jag ett konstigt krafsande. jag trodde det avr nån grävling på dörren eller nått mend et var inget där. jag hörde ljduet från köket och gick dit och lyssnade. då hörde jag något innanför skafferi luckan. jag kastade lite grejer på skåpet och hoppade. sedan stannade jag på toan tills mamma kom och hämtade mig =p sedan på kvällen då jag och joel kom hem så kollade han i skåpet. då var mjöl och havregrynspåsarna helt sönder tuggade. det var en råtta/mus! vi såg den inte men den måste krypit upp genom skarven. joel la ut en fälla: ett fiskedrag med en ostbit på, haha!


igår så hade vi bodypump på gympan, skönt. har sån jävla träningsvärk =p

sedan så jobbade jag en sväng på eftermiddan. joel kom och hämtade mig när han slutade och då följde vi med jonny ut på alnö och kollade på ett hus. han flyttar kanske ut till njurunda till nolby snart =) blir nice. efter vi varit på alnö så åkte vi på norrmalmswoken och blev bjuden på goomat av jonny. blev den gamla vanliga woken med scampi och nudlar =) mums!

sedan så spenderade vi resten av kvällen i sidsjön. jag pluggade och joel jonny och jögge jobbade på.


imorse så skulle jag tvätta håret men det fanns inget varmvatten så jag fick göra det på skolan ;p åt fil till lunch och nu sitter jag här. vill sluta nu!

Av sanna nylander - 22 oktober 2007 13:31

glömde nämna att jag jennifer och sara var på biteline på lunchen och åt pizzabuffé, mumsfilibaba!

Av sanna nylander - 22 oktober 2007 12:37

inte skrivit på ett tag nu, har inte haft så mycket tid över =p

ska redovisa nu, så jävla jobbigt är det. hatar att redovisa.


i fredags så var jag på loi's begravning, det var jobbigt. men kändes bra att vara där. vila i frid johan, du kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan och vi syns snart igen.

i lördags så var jag på birsta med mamma, isabelle och elin. handlade lite små grejer och kikade runt. har inte varit inne på birsta city något sen de nya affärerna öppnat. sedan så åt vi på kina hela familjen. det var jag, joel, mamma, pappa, isabelle, oskar, elin, richie och emilia. sedan åkte vi hem till mamma och pappa och var där hela kvällen. mamma skjutsade hem oss på natten. väl hemma så tog det nån timme innan jag fick joel i säng för han var lite rund om fötterna ;) han ville dansa med mig och lyssna på musik, haha!

igår så låg vi och myste i sängen ända fram till 12 (!) sedan åt vi "brunch" och åkte ut på birsta. efter det så var vi i sidsjön tills på kvällen. åkte sedan hem och myste. puss o hej!

Av sanna nylander - 17 oktober 2007 12:57

honey why you´re crying?


sitter på småföretagande lektionen nu, såå tråkigt. men viktigt för mig att lära mig det. inte så svårt men blir rätt så ointressant pga läraren.

igår så var jag bara hemma och slappade, skönt. är så trött hela tiden nu.

på förmiddan idag så färgade jag syrran, hon blev skit snygg ;)

på lunchen satt vi och degade i matsalen och jag åt bara två mackor och en mandarin för maten var så himla äcklig. sedan satt vi och diskuterade ärschel och lyssnade på "gamla godingar" på telefonen, inte helt fel.

klockan fyra idag så ska jag ha min första körlektion. ska ha 10 stycken dubbellektioner nu fram tills jag fyller år. är 30 dagar kvar tills jag fyller 18 år. äntligen! jag är rastlös och trött, känner att jag vill ha en förändring nu!

måste lyssna på karln nu..

Av sanna nylander - 15 oktober 2007 10:48

min lilla ängel, joel, ska skjutsa mig till vårdcentralen idag =) så att jag slipper åka buss och gå dit själv. sedan ska vi hem och laga vår älsklings mat, baconsås med tagliatelle, mums. sedan ska joel jobba :/ trååkigt.

Av sanna nylander - 15 oktober 2007 08:36

uhn tiss uhn tiss uhn tiss baby.


ännu en helg avverkad. imorgon är det en månad kvar tills jag fyller 18 år. då blir det utgång på fredan på min födelsedag och dagen efter blir det björn rosenström i bergeforsparken, kommer bli en kung helg ;p

i helgen så har jag inte gjort mycket, tagit det lugnt och grejat hemma. målat alla foder, phewf! skönt att ha det gjort. nu ska vi tapetsera och lägga golv i veckan. på onsdag så har jag min första körlektion, ska bli kul som fan. efter det blir det dubbellektioner ändå fram tills jag fyller år.


jag sitter på arbetsmiljö och säkerhet lektionen nu, väntar på att marie ska komma med uppgifter till oss. på eftermiddan tänkte jag försöka hinna få min redovisning gjord och sedan ska jag försöka vara på vårdcentralen kvart över två, för jag har fått urinvägsinfektion.. igen. sjunde gången nu typ.

satt på akuten igår eftermiddag i typ 3-4 timmar, tillslut blev mamma så arg så då åkte vi hem =p


Ovido - Quiz & Flashcards