Alla inlägg under mars 2008

Av sanna nylander - 30 mars 2008 18:15


nu har jag skrivit lite på den essä som ska vara inlämnad imorgon, den handlar om Carl Michael Bellman. det är inte lätt och roligare saker finns det att göra. nu ger jag upp och ska laga lite gó middag tänkte jag =p

Av sanna nylander - 30 mars 2008 12:18


igår så köpte jag ännu ett snyggt "fodral" från gina tricot till min samling. nu har jag klänningen i färgerna orange, röd, svart och turkos =)

Av sanna nylander - 30 mars 2008 11:31


solen lyser och det är en klar blå himmel med några enstaka moln, synd att det ska blåsa så mycket. annars hade jag nog tagit mig en promenad, men orkar inte gå ut och frysa.


sitter på inglasade verandan och äter frukost och skriver upp vad som behöver handlas. idag ska jag städa undan lite här hemma, tvätta och handla massor av mat. joel åkte och jobbade för en timme sedan, han kommer hem vid middagstid. jag ska göra en god middag med något kött och någon slags potatis. till det så blir det en godsallad (med hasselnöts osten) och en gorgonzola sås. sedan, så antar jag, att vi ska kolla på en massa filmer och mysa.. som vanligt =)


igår så jobbade jag till två, sedan åkte jag hem och hämtade joel. vi åkte ut till mia, som fyllde 27 år igår =) träffade alla och åt gott. ett extra plus var att jag fick träffa maria som jag inte sett sedan de åkte till thailand i januari. hon har fått sig en liten fin mage också =) så spännande!

sedan skjutsade vi hem johan och åkte och handlade lite gotta, jag köpte pepparbiff och stekte på och det var såå himla gott! vi somnade till filmen och vaknade klockan tio, då gick vi in och la oss =p varken jag eller joel hade sovit så mycket natten innan.


imorse så klev vi upp tidigt och kollade på filmen vi hyrde igår, lions for lambs. den var helt okej =)


också var det dags för skola igen imorgon, suck. vill verkligen inte, är skolless fast att vi haft alla dessa lov. sedan ska en essä vara klar till svenskan imorgon, som jag inte alls har gjort. hua.. orkar inte tänka på det nu.

Av sanna nylander - 28 mars 2008 17:39


det är just vad jag är nu =p köpte ett stycke golf igår och det känns kung! kan jag åka vart jag villoch göra precis vad jag vill, vilken frihet.


ikväll blir det lugnt, ska på knuten och käka om ett tag med familjen =) ska väll köra lite också. ska upp och jobba imorgon så ska ta det lugnt.


idag så har jag jobbat och varit hos marielle och fixat mina små ögonbryn ;p sedan hälsade jag på mia och nu hemma. ska snart åka.


imorgon fyller mia år så då ska vi dit och fira henne =) grattis i förskott mia!

Av sanna nylander - 26 mars 2008 21:46


vad har jag gjort idag då?


jo jag har jobbat och jobbat och jobbat, som vanligt =P men det är nice när pengarna ramlar in på kontot.

efter jobbet åkte jag in och lämnade bilen hos mamma (lånade hennes idag). sedan kom joel och hämtade mig och vi åkte och käkade med peter på china boxen. sedan så kikade vi på lite bilar och åkte hem efter det.


ikväll har jag bara slappat och kollat klart på gudfadern 2. imorgon jobbar jag nio timmar så måste verkligen sova ut =p måste ha min skönhetssömn eftersom fotografen kommer imorgon haha.

jag orkar inte skriva så mycket idag men en bild kan jag bjuda på.


 


lilla jag i fredags eftermiddag

Av sanna nylander - 25 mars 2008 21:46


är det som en vindruva, kiwi, passionsfrukt eller svart oliv?

med en ostkrok på det så!

Av sanna nylander - 25 mars 2008 20:29


my, oh my.


hemma i soffan, brrr är så himla kallt här.. termometern står på 15 grader. sitter och smaskar på vit choklad och mår gott.


har inte haft så mycket tid till att skriva men ska försöka summera vad jag gjort.


i söndags så var jag hos mamma och pappa hela dagen. jag var på en lång prommis ute i solen med chili och njöt. sedan då jag kom hem så lekte jag lite med emilia och såg sedan filmen the holiday. vi åt sedan gó pizza med oxfilé, gorgonzola, ägg och bearnaisesås. sedan så kom joel och hämtade mig och vi åkte hem och såg på hot rod.


igår morse så klev vi upp tidigt och åkte in till stan. joel jobbade lite i sidsjön och medans åkte jag med mia och natalie och började bada på badhuset i kvissleby. sedan kom också jonny annemarie joel och johan. jag hoppade till och med från högsta trampolinen ;) haha.. jag och johan hoppade men joel bangade haha. sedan åkte vi hem och slappade lite. jag åkte in till stan med mamma och isabelle och köpte några filmer (alla gudfader-filmerna, pulp fiction och walk the line), hyrde en och köpte med kinamat. jag och joel såg på, min älskade film, åter till cold mountain. jag gråter aldrig till filmer, men till den kan jag inte hålla emot en tår =p haha. vilken tönt jag är! sedan började vi se på gudfadern 2, men orkade inte se hela.


imorse åkte jag med mamma in till stan och jobbade till ett =) sedan åt jag och mia sallad från piccolo och sedan fick jag se nya butiken. där är det så himla fint! hjälpte till och grejade lite och sedan vid sex åkte vi och kollade på en golf till mig =) den var jätte fin, ska fundera tills imorgon om jag vill ha den. liten, fin, går billigt och helt perfekt för mig. ska bara känna efter så får jag se imorgon =) sedan åkte jag hem och nu sitter jag här och fryser. imorgon är det jobb för hela slanten som gäller och resten av veckan ut. inget lov för lilla mig, men pengar =p känns viktigast.


har varit kass på att lägga upp bilder men har inte orkat gått ner och satt mig vid stationära datorn.. det kommer, det kommer ;)


ge mig sommar!

Av sanna nylander - 23 mars 2008 00:16


oh la la la, i love you baby.


nyss slagit mig ner hemma hos mamma och pappa i deras soffa, min hals bränner sönder och jag kan knappt prata just nu.


igår hade jag as kul med lisa och jill, har typ 3000 blåmärken över hela kroppen eftersom vi fick stå och fightas för att kunna hålla oss kvar längst fram igår. det var grymt mycket folk där. vid två tiden så kom martin och hämtade mig och han skjutsade mig till jimmy. där var det en massa folk, inklusive joel =p efter ett tag så åkte vi hem och vi sov.


vaknade imorse helt utslagen och började kika på datorn lite. joel hittade ett nintendo 8 bitar på blocket och han blev tvungen att åka och köpa det =p vi åkte med mamma pappa och isabelle och köpte spelet sedan gick vi en sväng på birsta och stan. tillslut satt vi oss ner och joel och pappa tog en öl och jag och isabelle macka. sedan på hemvägen så åkte vi på china box och köpte med oss mat därifrån. vi käkade det och vilade lite och sedan skjutsade vi in mamma och pappa till stan. vi åkte ut och hälsade på mia mattias och natalie =) var där ett bra tag innan vi drog in till stan, det blev en hot chipotle på max och sedan åkte vi hem hit.


joel ligger nu och sover här brevid och jag skulle lätt kunna joina honom =p ska hämta mamma och pappa sen så är nog inge bra att jag lägger mig ner och sover. vi kanske kikar förbi hemma hos jonas och kolla på alla fyllon, vem vet ;)

Ovido - Quiz & Flashcards